تقدیر از عملکرد اداره بهزیستی میبد

رحیمی نسب مدیر کل سازمان بهزیستی، طی نامه ای به مهندس نوروزی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد از همکاری و پیگیری بهزیستی میبد در مناسب سازی و به وجود آوردن شهر بدون مانع تقدیرکرد. در طی این نامه آمده است: در راستای تحقق اصل دسترسی برای همه و الگو سازی جهت شهر بدون مانع […]

رحیمی نسب مدیر کل سازمان بهزیستی، طی نامه ای به مهندس نوروزی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد از همکاری و پیگیری بهزیستی میبد در مناسب سازی و به وجود آوردن شهر بدون مانع تقدیرکرد.

در طی این نامه آمده است: در راستای تحقق اصل دسترسی برای همه و الگو سازی جهت شهر بدون مانع و مناسب سازی شده، نظر به همکاری مطلوب و پیگیرانه مسئولین شهرستان میبد به ویژه امام جمعه و فرماندار محترم همچنین مشارکت  مطلوب بهزیستی و سایر ادارات شهرستان در زمینه مناسب سازی، شهرستان میبد به عنوان الگو جهت تحقق شهر بدون مانع، خواهان تقدیر آن ارگان از عوامل اجرایی شهرستان در اجرای این طرح گردید و آن را بعنوان  الگو جهت سایر مناطق و شهرستان ها برشمرد.

سید محسن فلاح ریئس بهزیستی میبد درباره این خبر به خبرنگار میبد خبر گفت: طرح مناسب سازی ساختمانها، اماکن عمومی، معابر و محیط یکی از مواد قانونی است که در ماده ۲ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان وجود دارد که براساس این قانون کلیه وزارتخانه ها، سازمانها و … موظفند در طراحی و احداث ساختمانها، اماکن عمومی، معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهرمندی از آنها برای معلولان همچون  افراد عادی فراهم گردد.

وی خاطرنشان ساخت: این طرح در سال ۸۹ توسط آیت ا… اعرافی به عنوان سال مناسب سازی محیط جهت معلولین و سالمندان نام گذاری شد و از فروردین ۸۹ در شهرستان و از طرف بهزیستی میبد این طرح آغاز گردید و در آینده نزدیک در تمام ادارات و اماکن عمومی اجرا می گردد.

وی بازدید و تصویر برداری از تعداد ۵۵ اداره، بانک، مراکز بهداشتی، معابر و… که این طرح را اجرا کرده اند و ارسال گزارش به مسئولین مربوطه را از پی گیری های این طرح دانست و افزود: اسامی ارگانها و اماکنی که مناسب سازی نشده به فرمانداری ارسال شده است.

رئیس اداره بهزیستی میبد در ادامه خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه هایی که در این طرح اجرا شده است ارسال لوح فشرده ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری به مدیریت آموزش و پرورش می باشد.

وی افزود: اجرای ضوابط و مقررات  شهرسازی و معماری جهت افراد معلول جسمی _ حرکتی، کنترل و اجرای تبصره ماده ۹ آئین نامه اجرائی بندج ماده ۱۹۳ قانون برنامه سوم توسط شهرداریها در ساختمانها واماکن عمومی، برگزاری جلسه شورای ترافیک در خصوص برداشتن هرگونه مانع در پیاده روهای سطح شهر از دیگر پیگیری های این شهر بوده است.