لزوم تحقیق‌و‌تفحص مجلس درباره‌سخنان اخیرهاشمی

حجه‌الاسلام ابوالفضل امامی

  • حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل امامی

اگر لاریجانی رئیس مجلس است، هاشمی هم رئیس مجمع است، اگر کسی در حرم حضرت معصومه مهر پرتاب کرد، صوت منتشر شده ای که هاشمی آن را تقلیدصدا می داند، می توان سبب بمباران فسفری و اورانیومی حریم اهل بیت علیهم السلام شود و قبر حضرت زینب به دست یک کتفار تکفیری وهابی نبش شود؛ پس خطر چنین سخنانی بیش از خطر مهر پرانی است. کدام برای تشکیل و پیگیری کمیته تحقیق و تفحص سزاوارتر است؟

هر از چندی یک فایل صوت عجیبی منتشر می شود که هویت کشور، نائب امام زمان و جهان اسلام را هدف می گیرد و بعد به راحتی آب خوردن، تکذیب می شود و مجلس کمیته تحقیق و تفحص برای آن نمی گذارد.

آخرین سلسله بمب فایل های صوتی، صدایی است که سخنان بسیار خطرناک و در زمان بسیار خطرناکی با صدا و فیلم هاشمی رفسنجانی منتشر شد و پس از بهره برداری های تروریزم دولتی آمریکا و صهیونیزم  و اوباش وهابی منطقه مانند آل سعود، به نحو خاصی تکذیب شد:

در این فایل صوتی، صدایی که کمتر کسی در نسبت دادن آن به هاشمی تردید می کند، و در جمع دهها هزار نفری مردم سوادکوه بیان شده است و خبرگزاری ایلنا نیز آن منتشر کرده بود می گوید که حکومت سوریه بر ضد مردم خود بمب شیمیایی زده است.

اگر آمریکا و اسرائیل و وهابی ها با دستاویز کردن همین فیلم و صوت به حرم حضرت زینب حمله می کردند و سعودی های وهابی به حرم حضرت زینب جسارت می کردند و حتی قبر ایشان را نبش کرده به بدن مبارک ایشان جسارت می کردند، چه می شد؟ اگر سوریه سقوط کند و حزب الله لبنان نیز قتل عام شود و بعد شروع به ناامن کرن عراق کنند چه خواهد شد؟ بی شک بزرگترین فاجعه برای جمهوری اسلامی رخ می داد.

چرا هاشمی همان لحظه درخواست تلویزیونی نکرد و ادعاهای یاد شده را تکذیب نکرد؟ چرا زمان به نفع آمریکایی ها و اسرائیلی ها و وهابی ها گذشت و سبد تبلیغاتی آنان از سخنانی پر شد که حالا هاشمی بعدا از چند روز و نه رأساً، بلکه در پاسخ به سوال یکی از اعضای خبرگان رهبری و در گفتگویی خصوصی تکذیب کرده است؟

آیت الله طباطبایی نژاد در گفتگویی که در ۱۲ شهریور روی خروجی خبرگزاری تسنیم رفته است می گوید: «در جلسه امروز خبرگان بعضی آقایان به من اعتراض کردند و گفتند که صدای هاشمی هم منتشر شده! من به آنها گفتم وقتی خودش این‌طور می‌گوید که نه این‌طور نیست و نگفته‌ام، چرا باید بگوییم که این شخصیت این حرف غیرمرتبط نامربوط را زده است. روایت داریم اگر ۵۰ نفر هم بگویند فردی حرفی را زده ولی خود آن فرد بگوید نگفته‌ام، فصدقه و کذبهم (آن فرد را تصدیق کن و آنها را که می‌گویند گفته، تکذیب کن). این روایت امام صادق علیه السلام است.»

یک پرسش فقهی از آیت الله طباطبایی نژاد: آقای زاکانی در نطق میان دستوری چهارشنبه ۱۳ شهریور در مجلس گفته است: «در تاریخ ۲۶ تیر ۸۸ بنا بر مأموریتی از مجلس به همراه پنج نفر از نمایندگان که آقایان ابوترابی، نادران و کاظم جلالی که هم اکنون در مجلس نهم نیز هستند، جلسه‌ای را با آقای هاشمی داشتیم و وی نکات متعددی را گفت و بیان کرد که برای تقلب در انتخابات دلایلی وجود دارد». البته آقای زاکانی می گوید که هم وزیر اطلاعات وقت (اژه ای) و هم ری شهری در جلسه مجمع در جلوی هم خلاف بودن نقل قول هاشمی را روشن کردند. می بینید که هاشمی حرفهایی از این دست در پرونده دارد. و اخیراً هم در مصاحبه های خود سخنان عجیبی درباره جریان های مقاومت در منطقه زده بود.

جناب آیت الله طباطبایی نژاد! طبق کدام مبنای روایی، عقلی، عقلایی و قرآنی، در یک مساله مربوط به امنیت ملی کشور و نیز امنیت جهان اسلام و امنیت حریم اهل بیت و حضرت زینب، باید اگر فایل صوتی و تصویری کسی در دست است و شواهد حاکی از آن است که بیش از هزارن نفر آن سخنان را شنیده اند و سایت نزدیک به وی نیز آن را منتشر کرده و دوباره سانسور کرده، باید تحقیق و تفحص را رها کرده، و به یک حدیث اخلاقی همه چیز را نادیده بگیریم؟

اگر چنین است پس لطفا فتوا بدهید که یکی از مسلم ترین اصل قضایی که «شهادت دو بینه» است و نیز نص آیات صریح قرآن و نیز سیره متواتر اهل بیت و پیامبر و روش همه عقلای عالم را با استناد به یک حدیثی که جهت اخلاقی دارد، و باید در جای خودش به کار رود، کنار بگذاریم. مبنای این سخن شما چیست؟

مجلس باید کمیته تحقیق و تفحص درباره سخنان مهدی هاشمی در دیکتاتور خواندن امام خامنه ای و ضرورت کودتا علیه وی و نیز سخنان هاشمی رفسنجانی که به این نحوه تکذیب شده است، سامان بدهد. شما را به خدا اگر هاشمی این سخنان را نگفته است، آبروی وی را برگردانید؛ زیرا این نحو برخورد ماست مالانه با این مساله استراتژیک، این شائبه را در دل مردم می کارد که هاشمی حتی از سپردن حریم حضرت زینب و جسارت تکفیری ها در نبش قبر ایشان و نعوذ بالله گستاخی به بدن حضرت زینب سلام الله علیها هم باکی ندارد. اگر دلتان برای هاشمی می سوزد، کاری کنید که این شائبه فاجعه بار و اتهام ننگ از دامن ایشان زدوده شود وگرنه بزرگترین ظلم را به آیت الله هاشمی روا داشته اید.

امان از دل زینب!