متن اصلی
گروه : عناوین خبر » گفتگو » مصاحبه ها
شناسه : 14906
تاریخ : 02 دی 1393
ساعت : 23:50
پرینت از صفحه

در مسابقات آسیایی ۲۰۱۴ تایلند داوری کردم

گفتگو با سید مهدی رفیعی؛ داور کبدی

Copy-of-DSC04590

لطفا خودتان را معرفی نمایید.

من سید مهدی رفیعی اردکان کوچکترین عضو خانواده بزرک هلال احمر یکم فروردین ماه ۱۳۶۳ در شهراردکان از توابع استان دارالعباده یزد چشم به جهان  گشودم. فارغ التحصل کارشناسی مدیریت بازرگانی و دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی واحد علوم و تحقیقات می باشم برگزیده  در برنامه اردوی کشوری جمعیت هلال احمر  در استان همدان ،زمینه ساز آشنایی باهلال احمر و حضور مستمر در فعالیت های فرهنگی و اموزشی سازمان جوانان و فعالیت های امدادی و کمک رسانی در حوادث سازمان امداد و نجات   جمعیت هلال احمر گردید  و در ادامه با تشکیل کانون های  شاخه دانشجویی و آزاد سازمان جوانان   در سال ۱۳۷۹ارتباط من با جمعیت هلال احمر به صورت مداوم در زمینه های فرهنگی ،آموزشی ، امدادی به عنوان عضو و دبیر کانون  امدادگر و نجاتگر و مربی برقرار گردید  و در حال حاضر به عنوان مسئول امداد ونجات شهرستان میبد توفیق خدمت  را دارم.

مقدمه و معرفی ورزش

بر اساس  دیدگاه  مقام معظم رهبری در زمینه انتظار و خواسته ایشان از جوانان و اهتما م جوانان کشورمان در زمینه کسب تحصیل علم ،تهذیب و ورزش و همچنین هدف جمعیت هلال احمر در راستای پرورش اسلامی  جوانان  درراستای تحقق کسب آمادگی جسمانی  درزمان امدادرسانی و مقابله با حوادث و بلایای طبیعی،بنده در رشته های مختلف ورزشی (فوتسال ،بدمینتون ،شطرنج و کوهنوردی ) فعالیت می نمودم که با رشته ورزشی جذاب کبدی در سال ۱۳۸۳ آشنا گردیدم که با توجه به علاقه مندی بنده به این رشته به طور جد دنبال نمودم  و تا به این لحظه به طور حرفه ای در زمینه داوری مشغول به فعالیت می باشم که به عنوان داور بین المللی عازم مسابقات  آسیایی تایلند  شدم.

سال شروع داوری :

داوری در رشته ورزشی کبدی ازسال ۱۳۸۴ با قضاوت در مسابقات لیگ دسته اول کشور که دراستان یزد برگزار گردید شروع کردم ودر ادامه با حضور در المپیاد های ورزشی  این رشته و لیگ برتر و شرکت در دوره های ارتقا  موفق به کسب مدرک بین المللی گردیدم

اولین قضاوت شما:

اولین قضاوتم که در سطح ملی انجام دادم و بیاد دارم مسابقات لیگ دسته اول کشور که در استان یزد برگزار گردید وبین تیم های اصفهان و همدان صورت گرفت.

در داوری الگوی خاصی  داشته اید:

در مورد الگوی داوری بایستی به عرض برسانم همان طور که می دانید وجدان بیدار انسان یگانه محکمه ای است که نیاز به قاضی ندارد و یک داور خوب کسی است که بدون هیچ گونه تبعیض و چشم داشت مادی با و جدان بیدار قضاوت نمایید تا حقی تضییع نگردد و در مورد الگوی داوری بایستی فرمایشات حضرت علی (ع)را سر لوحه کار خود قرار داد . و بنده همیشه حضرت علی (ع ) را به عنوان الگو  در زندگی انتخاب نموده ام.

آرزوی قلبی سید مهدی رفیعی:

آرزوی قلبی و دیرینه بنده توفیق روز افزون و سرر بلندی جوانان  با غیریت این مرزو بوم و عاقبت خیری همه جوانان  در سایه توجهات حضرت ولی عصر  و اهتمام ان ها در فراگیری  اموزه ای دینی  و بویژه امدادی  و تحقق شعار هر خانواده امدادگر

از سابقه داوریتان  بگویید:

از سال ۱۳۸۴ تا به امروز به عنوان داور ملی و بین المللی ر رده ای جوانان و بزرگسالان  مشغول می باشم.

مهمترین بازی هایی که قضاوت کردید:

مهمترین بازی هایی که قضاوت نمودم   مسابقات  بین المللی آسیایی ۲۰۱۴تایلند ، فینال مسابقات لیگ برتر ساحلی سال ۹۲ که در چابهار برگزار گردید و فینال مسابقات  لیگ برتر که در سال ۹۱ در اصفهان برگزار گردید حضور داشتم.

 به داوری می توان به عنوان شغل نگاه کرد:

اصلا به هیچ عنوان چرا که اعتقاد قلبی بنده این است  هدف از قضاوت  و رای دادن  با نگاه معنوی  و وجدان بیدار  شایسته و بایسته است و عاری از هر گونه  منافع دنیایی  ومادی و نگاه بیرونی است.

چی شد که به سراغ داوری رفتید:

در مسابقات لیگ یک که در استان یزد بر گزار شد به پیشنهاد جناب اقای مقصودلو به امر قضاوت رو آوردم و همچنین علاقمندی  بنده به این رشته ورزشی

  یک آرزو :

تندرستی و عاقبت به خیری  و سر بلندی  همه مردم  عزیز کشورم  و ظهور آقا امام زمان