موضوع قربانیان بالای تصادفات در میبد در دستورکار فرماندار میبد/ برای پروژه‌های صنعتی جدید ضمیمه سلامت ارائه شود/ در صورت تامین نیرو، جراح مغز و اعصاب و متخصص طب اورژانس به میبد تخصیص خواهیم داد +عکس

وی افزود: سیر این مسئله را باید ببینیم چگونه می‌شود و شما باید بعنوان خبرنگار و مدعی مردم مرتبا بخواهید تا اجرایی شود و بقیه اش دست ما نیست و دست فرماندار است.

در حاشیه برگزاری جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در شهرستان میبد، خبرنگار “میبدما” گفتگوی کوتاهی با رئیس دانشگاه داشت.

دکتر محمد رضا میرجلیلی در پاسخ به سوال “میبدما” پیرامون برنامه مدیران سلامت استان برای آمار بالای قربانیان حوادث ترافیکی اظهار داشت: اتفاقا در جلسه همین امروز مطرح شد که چرا باید در میبد در ۹ ماه اخیر ۱۳ نفر در اثر تصادف فوت کرده باشند.

وی گفت: قرار شد فرماندار و شورای ترافیک میبد در این زمینه فعال شوند و ما هم به آنها کمک می‌کنیم. بنابراین این موضوع در اولویت فرماندار شهرستان قرار گرفته و یکی از مصوبات ما این بود که انشاءالله شورای سلامت شهر میبد بتواند کاری کند که منجر به کاهش این آمار شود.

دکتر میرجلیلی افزود: البته ما فقط یکی از ارگانهای دخالت کننده هستیم و نیاز به هماهنگی برون بخشی داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در پاسخ به سوال دوم خبرنگار “میبدما” پیرامون اقدامات دستگاه متبوع وی جهت مقابله با عوارض ناشی از آلایندگی‌های صنعتی در میبد خاطرنشان ساخت: این مسئله هم در جلسه امروز مطرح شد و البته در این حوزه هم ما یکی از ارگانهای دخیل هستیم و ارگانهای دیگر هم هستند که باید در این زمینه همکاری کنند.

وی گفت: مسئولان در سطح استان به این نتیجه رسیده‌اند که هر پروژه ای باید ضمیمه سلامت هم داشته باشد و اگر کاری انجام شود بایستی مستند سلامت آن ارائه شود و این مسئله مصوب شده است و اینجا هم فرماندار میبد باید از این به بعد یکی از اولویتهایش باشد.

وی افزود: سیر این مسئله را باید ببینیم چگونه می‌شود و شما باید بعنوان خبرنگار و مدعی مردم مرتبا بخواهید تا اجرایی شود و بقیه اش دست ما نیست و دست فرماندار است.

دکتر میرجلیلی در پاسخ به این سوال “میبدما” که چرا علیرغم نیاز شدید مردم این شهرستان به جراح مغز و اعصاب و نیز متخصص طب اورژانس، این متخصصین از سوی دانشگاه در اختیار میبد قرار نمی‌گیرد، گفت: هم جراح مغز و اعصاب و هم متخصص طب اورژانس را در اولویتهای اینجا گذاشته ایم تا به سرعت برای اینجا تامین شود.

وی گفت: اگر در توزیع این دفعه نیروی انسانی، چنین متخصصینی را داشتیم، میبد جزء اولویتهای ما خواهد بود و اگر تا پایان امسال به ما نیرو دادند آنها را به میبد ارجاع خواهیم داد و گرنه که سال آینده تخصیص می دهیم.

وی افزود: ما گفتیم نیروهای جدیدی که به استان می‌آیند به مرکز استان تخصیص ندهند و آنها را به شهرستانها اعزام کنند.

IMG_4346 IMG_4328 IMG_4329 IMG_4336 IMG_4338 IMG_4339