تذکر آیت‌الله مکارم به رئیس جمهور

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: اخیرأ اخباری منتشرشده که برخی وزرا خط اعتدال را شکسته‌اند و افراد ارزشی را کنار گذاشته و افرادی غیر ارزشی را برای مسئولیت‌ها انتخاب می‌کنند که این مسئله نیازمند توجه و نظارت بیشتر رئیس‌جمهور است. به گزارش فرهنگ نیوز ، این مرجع تقلید در سخنرانی پس از نماز مغرب و عشاء […]

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: اخیرأ اخباری منتشرشده که برخی وزرا خط اعتدال را شکسته‌اند و افراد ارزشی را کنار گذاشته و افرادی غیر ارزشی را برای مسئولیت‌ها انتخاب می‌کنند که این مسئله نیازمند توجه و نظارت بیشتر رئیس‌جمهور است.

به گزارش فرهنگ نیوز ، این مرجع تقلید در سخنرانی پس از نماز مغرب و عشاء در میان زائران و مجاوران بارگاه رضوی به اهمیت مسئله امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: در این راه باید هم حق را به جا آورد و هم دیگران را به انجام آن دعوت کرد زیرا جوهره امر به معروف و نهی از منکر در تواصی است.

وی به تبلیغات منفی دشمنان در مورد روحیه صبر که اسلام بر آن تأکید دارد اشاره کرد و گفت: برخی دشمنان علیه این روحیه که اسلام به مسلمانان توصیه کرده تبلیغات می‌کنند که اسلام می‌گوید شما در مقابل کسی که به شما ظلم کرد سکوت کنید، اگر کشور شما را اشغال کردند اعتراض نکنید و این بزرگ‌ترین دروغ است؛ صبر در فرهنگ اسلامی یعنی استقامت.

وی با اشاره به قسمت «وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ» از این آیه شریفه ابراز داشت: باید در مقابل هوای نفس، وسوسه‌های شیطان، ماهواره‌ها که به خانه‌ها را پیداکرده، اینترنت و رسانه‌ها استقامت کرد؛ هم خود استقامت کنیم و هم دیگری را به استقامت دعوت کنیم و همچنین برای رسیدن به خواسته‌های خود مطابق این بخش « وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ»، به چهار اصل حق توجه داشته باشیم.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود در بارگاه رضوی به مسائل روز اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور شعار اعتدال سر داد و ما از ایشان و وزرا انتظار داریم که این اعتدال رعایت شود اما اخیرأ اخباری منتشرشده که برخی وزرا خط اعتدال را شکسته‌اند و افراد ارزشی را کنار گذاشته و افرادی غیر ارزشی را برای مسئولیت‌ها انتخاب می‌کنند که نیازمند توجه و نظارت بیشتر رئیس ‌جمهور محترم به ویژه در مورد آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه افراد مسئول در این حوزه باید افرادی ارزشی، عالم، سالم و باتقوا باشند بیان داشت: کلیدی که ایشان در دست داشت مهم‌ترین آن کلید آموزش و پرورش و دانشگاه‌هاست زیرا امروز و آینده مملکت در دست آنان است که اگر مراقب این‌ها نباشیم، اقتصاد، سیاست، فرهنگ، دین و ایمان خراب می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه با مجازات چند مفسد اقتصادی، ریشه مشکل پیدا نمی‌شود و حل نخواهد شد تأکید کرد: ریشه این معضلات در آموزش و پرورش و دانشگاه‌هاست که در آنجا است که باید تقوا بالا رود تا به دنبال ثروت‌اندوزی‌های نامشروع نروند، باید مردم را ساخت و پرورش داد تا حکومتی مقتدر داشته باشیم همان طور که پیامبر اکرم (ص) نخستین کار خود را تربیت عده‌ای با ایمان قرارداد تا بتواند پس از تشکیل حکومت اسلامی آن را حفظ کند.

وی در پایان بیانات خود ضمن دعا برای تمام کشورهای اسلامی از شرّ توطئه‌های دشمنان، کشور سوریه را کشوری مهم و کلیدی ارزیابی کرده و برای نجات و حل مشکلات کشور سوریه نیز دعا کرد.