به بهانه میلاد حضرت‌معصومه(س)

حجت الاسلام سید مهدی جلال‌زاده

  •  حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی جلال زاده

مقام حضرت معصومه سلام الله علیها این قدر عظیم است که حضرت امام جعفر صادق علیه السلام قبل از تولد ایشان از ولادت ایشان خبر می دهند: َسَتُدفَنُ فِیها اِمْرَأَهٌ مِنْ اَوْلادِی تُسَمی فاطِمَهُ، فَمَنْ زارَها وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَهُ.

به زودی در قم بانویی از فرزندان من به نام فاطمه دفن شود، پس هر کس او را زیارت کند، بهشت برای او واجب می گردد.

یکی از فرازهای بسیار زیبای زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها که همیشه حواسمو از همه چیز پرت می کنه و به زیارت جمع فراز «وَ اَنْ لایَسْلُبَنا مَعْرِفَتَکُمْ اِنَهُ وَلِیُ قَدِیرٌ» است. ای خدایی که ولی و قدیری، معرفت به شأن شما رو از ما سلب نکن.

معرفت به اهل بیت علیهم السلام نعمتی است که الحمدلله الآن از نعمت بهرمندیم. معرفتی که اگر فقط در حد برگزاری مراسم و مجالس برای اهل بیت باشد به نور شمع بسنده کردن است و رها کردن نور عالم تاب معرفت اهل بیت.

معرفت به سخاوت، بخشندگی، عفو و گذشت از گنهکاران، فرو بردن خشم و غضب، شاد کردن مومنین، ادا کردن حق مومنین، صله رحم، اخلاق خوش و … همه خوبی های آنها به این است که به دنبال این باشیم که روز به روز به اهل بیت علیهم السلام در عمل و کردار نزدیک بشیم.

بعضی از ما فقط به این امید که روز قیامت بریم زیر پرچم اهل بیت بعدش سه سوته ته بهشت چاکر و نوکر اهل بیتیم هر چند این هم خوبه ولی یه جوریه.

اصل این است که معرفت آنها در عمل ما تغییری ایجاد کنه و همین الان بهشت رو تجربه کنیم.

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم