گلایه های سید ناصر امامی از مسئولان

سرپرست حوزه هنری استان در جمع اعضای مجمع همگرایی جوانان گفت: عرصه فرهنگ و هنر، واقعا عرصه سختی است و مانند بیشه ای است که با اولین نگاه در آن مشکلی نمی بینید اما به محض ورود به این بیشه با مشکلاتی مانند کم آبی و… مواجه می شوید. متأسفانه دیدگاههایی کنونی جامعه نسبت به […]

سرپرست حوزه هنری استان در جمع اعضای مجمع همگرایی جوانان گفت: عرصه فرهنگ و هنر، واقعا عرصه سختی است و مانند بیشه ای است که با اولین نگاه در آن مشکلی نمی بینید اما به محض ورود به این بیشه با مشکلاتی مانند کم آبی و… مواجه می شوید. متأسفانه دیدگاههایی کنونی جامعه نسبت به هنرمند دیدگاه خوبی نیست؛ چرا که هنر و هنرمند همیشه ابزار دست سیاستمداران بوده است.

سیدناصر امامی میبدی در ادامه افزود: هنرمندان ما متأسفانه فکر می کنند تافته جدابافته از جامعه هستند و جلوتر از جامعه فکر می کنند. اما بواسطه این فکر اشتباه زودتر شبیه انسان های عقب افتاده ظاهر می شوند. ظاهر هنرمندان امروز کشورمان نشان دهنده پشتوانه ضعیف اعتقادی آنها است. و با وجود علم از وجود چنین پدیده ای هنوز هم صرفاً به دنبال عدد و ارقام هستیم تا تشکیل کار.

امامی میبدی با اشاره به تفکرات حوزه هنری استان یزد اظهارداشت: حوزه هنری پنج تفکر: انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، آرمانها و ارزشها، بیداری اسلامی، تحکیم بنیان خانواده ایرانی- اسلامی دارد و در همین راستا آثاری از جمله فیلم تولید شد. رئیس حوزه هنری استان با اشاره به رسالت حوزه هنری خاطرنشان کرد: تشکیلات حوزه هنری، فارغ از دغدغه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور (اعم از نظارت بر تولیدات هنری، مطبوعات و فضاهای سایبری و…) است که هدفش تولید اثر مبتنی بر دین می باشد.

سیدناصرامامی میبدی از برگزاری دو جشنواره فیلم کوتاه رضوی و، جشنواره منطقه ماه خبرداد و اضافه نمود: هم اکنون حوزه هنری استان میزبان ۵ استان با ۱۲۰ هنرمند تئاتر با اجرای ۱۲ اثر فیلم کوتاه برای برگزاری جشنواره منطقه ماه است.

 وی ضمن اعلام آمادگی برای برپایی دفاتر حوزه هنری در شهرستانهای استان مشروط بر همکاری شهرداری شهرستانها، و چاپ و حمایت از آثار ارزنده هنرمندان، در اظهاراتی ضمن گلایه از عدم همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان از فروش فیلم کوتاه تولید شده ازسوی حوزه هنری استان به کشور ژاپن خبرداد و تصریح کرد: چندی پیش به همت حوزه هنری استان فیلم بلندی به نام «مسابقه» با مضامین تربیتی و آموزشی ساخته شد که با فروش آن به سازمان صدا و سیما، تصمیم به ساخت یک فیلم دیگر گرفتیم. پس از فروش این فیلم، به اداره کل آموزش و پرورش پیشنهاد دادیم تا این فیلم را  برای معلمان پخش کند اما متأسفانه کمترین همکاری ها از سوی این دستگاه مواجه شدیم. و این در حالی است که یک فیلم کوتاه ۴ دقیقه ای با زیرنویس بواسطه بخش بین الملل حوزه هنری کشور، به ژاپن تنها با یکبار پخش با هزینه ۱۳۰۰ دلار فروخته شد. سرپرست حوزه هنری استان مهمترین مشکل این حوزه را نداشتن سالن تئاتر و پخش آثار تولیدی، و امکانات سخت افزاری دانست و افزود: امسال طرحی مبنی بر راه اندازی سینما دیجیتال با هزینه ۱۸ میلیون به شهرداری های شهرستانها ارائه دادیم که با کسب اعتبار از محل بودجه فرهنگی خود ۴۰۰ متر مربع زمین با مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان، برای ساخت سینما دیجیتال با حوزه هنری همکاری کنند. بعضی از شهرداران از جمله شهرداری میبد با این پیشنهاد موافقت کردند؛ اما وقتی نوبت به عمل کردن رسید؛ هیچ کدام همکاری لازم را نداشتند.