اجازه‌ ویژه روحانی به وزیر بهداشت

وزیر بهداشت گفت: حجت‌الاسلام روحانی به دلیل فعالیت بنده در امور جراحی چشم که غالبا نیز برای مسئولان و علی‌الخصوص برای نمایندگان مجلس انجام می‌دهم این اجازه را به بنده دادند که در ساعات غیر اداری به فعالیت جراحی خودم همچنان ادامه دهم. سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با  تسنیم، در پاسخ به این پرسش که […]

وزیر بهداشت گفت: حجت‌الاسلام روحانی به دلیل فعالیت بنده در امور جراحی چشم که غالبا نیز برای مسئولان و علی‌الخصوص برای نمایندگان مجلس انجام می‌دهم این اجازه را به بنده دادند که در ساعات غیر اداری به فعالیت جراحی خودم همچنان ادامه دهم.

سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با  تسنیم، در پاسخ به این پرسش که با توجه به مسئولیت شما به عنوان وزیر بهداشت آیا همچنان می‌توانید عمل‌های جراحی خود را ادامه دهید زیرا عنوان می‌شود شما جزو جراحانی در کشور هستید که بسیاری از مسئولان کشور برای درمان چشم خود به شما مراجعه می‌کنند اظهار داشت: حقیقتا تعداد مراجعان مسئولان به ما زیاد است. حال برای چشم خودشان یا خانواده‌شان که جزو مسئولان دولتی هستند که به بنده مراجعه می‌کنند و تعدادشان بسیار زیاد بوده و هنوز هم این مراجعات ادامه دارد.

وی افزود: بنده اکنون کارم محدود شده است و موظف هستم غیر از ساعات کاری‌ام و در زمان استراحتم مثلا روزهای جمعه به امور جراحی بپردازم زیرا در مابقی روزها از صبح تا شب در وزارت بهداشت مشغول هستم.

هاشمی ادامه داد: به هر حال مثلا یک چشم برخی از مسئولان را عمل کرده‌ایم چشم دوم آنها مانده است. یا چشم بعضی از بستگانشان را عمل کرده‌ایم جراحی چشم دیگر بستگانشان باقی مانده و لیست انتظار این عمل‌های جراحی که قبلا طولانی بود در حال حاضر طولانی‌تر شده است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: مثلا جمعه‌ای که گذشت از صبح تا شب مشغول معاینه و عمل جراحی این افراد بودم و همچنان نیز ادامه دارد. خوشبختانه آقای رئیس جمهور هم در این زمینه بنده را تشویق کردند زیرا بالاخره شرایط بنده را آگاه هستند و عنوان کرده‌اند این قسمت رها نشود البته طبیعی است که در مسئولیت جدیدم این کارها محدود می‌شود ولی آقای روحانی گفتند که این قسمت نباید رها شود. مثلا یک تعداد از نمایندگان مجلس در حال حاضر نیاز به عمل جراحی دارند که باید یک صبح زود برای انجام این عمل‌های جراحی اقدام کنم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شنیده شده است به زودی طرح‌های جدیدی را در شهر مشهد در حوزه سلامت افتتاح خواهید کرد خاطر نشان کرد: بله، دعوتی به مشهد شده‌ایم که خیلی باعث خوشحالی شد. هم به زیارت امام رضا (ع) می‌رویم و هم به دیدن مادر. در این سفر طرح‌های متعددی را در حوزه سلامت انشاءالله افتتاح خواهیم کرد که اطلاع‌رسانی آن متعاقبا توسط همکاران صورت می‌پذیرد.