چاقوکشی غیربومی‌ها بر آمرین‌به‌معروف در اشکذر

منبع: نسیم صادق چند روز پیش دو جوان اشکذری که به منظور تفریح و استراحت به پارک اشکی اشکذر رفته بودند با صحنه ی زشتی مواجه شدند. دو نفر از مهاجرین اشکذر که به تازگی از مناطق جنوبی کشور به این شهر آمده اند در حال ایجاد مزاحمت برای دخترجوان مسافری بودند که این دو جوان […]

  • منبع: نسیم صادق

چند روز پیش دو جوان اشکذری که به منظور تفریح و استراحت به پارک اشکی اشکذر رفته بودند با صحنه ی زشتی مواجه شدند.

دو نفر از مهاجرین اشکذر که به تازگی از مناطق جنوبی کشور به این شهر آمده اند در حال ایجاد مزاحمت برای دخترجوان مسافری بودند که این دو جوان اشکذری بر اساس وظیفه به آنها تذکر می دهند.

اما مهاجران ناگهان همراه با تعداد زیادی از همشهریان خود که در محل پارک حضور داشتند به طرف این دو جوان حمله کردند و این دو جوان را مورد ضرب و شتم قرار داده و به شدت زخمی  کردند.

درگیری بالا گرفته بود که با رسیدن مامورین نیروی انتظامی مزاحمان از محل متواری شده و مامورین موفق به دستگیری هیچ کدام نشدند.

حال این مساله به وجود می آید که چگونه و با چه راهکاری می توان جلوی اتفاقات ناگوار حاصل از مهاجرت به منطقه را از بین برد و یا حداقل، کاهش داد؛ چکونه می توان امنیت را دوباره در شهرستان برقرار کرد.

اما این تنها گوشه ای از مشکلات است که به سبب شکل ظاهری بیشتر مورد توجه قرار گرفته؛ اما مشکلی اساسی تر و ریشه ای تر از امنیت مردم این خته از دارالعباده را تهدید می کند که مثل آتش زیر خاکستر هویت مردم شهرستان را تهدید می کند.

فرهنگی که مارا بی فرهنگ می کند!

این روزها شاهد رفت و آمد افرادی در سطح شهر هستیم که به لحاظ نوع پوشش و ظاهری که دارند هیچ گونه سنخیتی با مردم این دیار نداشته و چهره ی شهر را نامطلوب کرده اند.

این تهدید به مراتب زیان بارتر از بی ثباتی در امنیت منطقه است؛ ناامنی را با تدابیر مسئولین امنیتی می توان حل کرد ولی وای به حال روزی که هویت مردم از دست برود، باورها تغییر کند، ایمان ها سست شود، آن وقت دیگر با هیچ تدبیری نمی توان هویت از دست رفته را بازگرداند.

اگر چند سال پیش نسبت به سرقت ها واکنش جدی نشان داده می شد امروز شاهد سرقت های فراوان نبودیم و اگر امروز جلوی این هجوم فرهنگی گرفته نشود فردا نمی توان ادعای دارلعباده بودن را داشت.

اگر مسئولین بومی بودند بیشتر این خطر بزرگ را درک می کردند

مردمی که منازل مسکونی خود را به خاطر چند تومان پول بیشتر به افراد نالایق اجاره می دهند فکر عاقبت و ضرر جبران ناپذیر این کار را نمی کنند.

شاید اگر مسئولین ما بومی بودند و در این شهر با خانواده خود زندگی می کردند بیشتر این خطر بزرگ را درک می کردند؛ و بعد خود مردم و کسانی که منازل مسکونی خود را به خاطرچند هزار تومان پول بیشتر به افراد نالایق اجاره می دهند فکر عاقبت و ضرر جبران ناپذیر این کار خود را نمی کنند، حتما ما باید شاهد اتفاقات بدتر از این باشیم تا بفهمیم چه آینده بدی در انتظار این شهر است!.

البته ذکر این نکته ضروری است که تمام مهاجرین مشکل آفرین نیستند و در عمل نمی توان گفت که ورود مهاجرین ممنوع، ولی می شود تا با نگاهی واقع بینانه تر موضوع را رصد کرد و آگاهانه در صدد حل آن برآمد.

نمی دانم کسانی که امروز به دلیل دفاع از ناموس خانواده مسافری چاقو می خورند فردا باید منتظر چه بلایی باشند،بلایی که اگر  ما امروز جلوی آن را نگیریم فردا دیر است!