امام‌جمعه‌موقت‌میبد:سوریه‌قربانی‌تروریسم‌است

حجت الاسلام محمدآقا اعرافی با بیان اینکه ایران اسلامی و کشور سوریه خود قربانی تروریسم است تاکید کرد: جریان تکفیری، القاعده و وهابیت همه دست پرورده خود امریکا است که با انجام جنایت ها و ظلم ها و انفجارها در اقسا نقاط جهان سعی دارند در مقابل اسلام بایستند. به گزارش میبد آدینه، امام جمعه موقت […]

حجت الاسلام محمدآقا اعرافی با بیان اینکه ایران اسلامی و کشور سوریه خود قربانی تروریسم است تاکید کرد: جریان تکفیری، القاعده و وهابیت همه دست پرورده خود امریکا است که با انجام جنایت ها و ظلم ها و انفجارها در اقسا نقاط جهان سعی دارند در مقابل اسلام بایستند.

به گزارش میبد آدینه، امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان، بهانه امریکا در حمله به سوریه را محکوم کرد.

حجت الاسلام محمدآقا اعرافی با اشاره به اینکه امریکا و فرزند ناخلف اش رژیم جعلی صهیونیستی از سه سال قبل با هدف شکستن خط مقدم و جبهه مقاومت اسلامی، با استفاده از تروریسم از ۳۲ کشور جهان در سوریه تلاش می کنند تصریح کرد: اما به فضل الهی تا به حال نتوانسته اند جز خفت و خاری به هیچ یک از اهداف خود در سوریه دست یابند.

وی افزود: امریکا و اسرائیل با کمک برخی کشورهای منطقه و با محوریت کشورهای عربی، در این مدت با کشتار مردم مظلوم سوریه، مرتکب جنایت های فاحشی شده اند.

محمد آقا اعرافی  تاکید کرد: آنهایی که استفاده دولت سوریه بمب شیمیایی را بهانه ای برای حمله به این کشور قرار داده اند همان هایی هستند که در ۸ سال دفاع مقدس رژیم بعثی صدام را به انواع سلاح های مدرن و بمب های شیمیایی مجهز کردند و هزاران انسان بی گناه را در سردشت ایران و حلبچه عراق بر خاک و خون کشیدند.

حجت الاسلام محمدآقا اعرافی با بیان اینکه ایران اسلامی و کشور سوریه خود قربانی تروریسم است تاکید کرد: جریان تکفیری، القاعده و وهابیت همه دست پرورده خود امریکا است که با انجام جنایت ها و ظلم ها و انفجارها در اقسا نقاط جهان سعی دارند در مقابل اسلام بایستند.

امام جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد: امروز ملت بزرگ سوریه و تشکیلات جهادی در مقابل همه تهدیدات غرب و وهابیون ایستاده اند.

شاخص های دولت مطلوب اسلامی :

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص شاخص های دولت مطلوب اسلامی،‌ اعتقاد به خدا، خدمت به خلق خدا، اجرای عدالت در عین پیشرفت اقتصادی، سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد اداری، پایبندی به قانون، حکمیت و خردگرایی و اقتدار داخلی را هفت شاخص دولت مطلوب اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری برشمرد و تصریح کرد : دولت جدید باید با تکیه بر این شاخص ها موانع و مشکلات اقتصادی را از پیش روی مردم بردارد.

مناسبت ها:

حجت الاسلام اعرافی در ادامه با گرامی داشت هشتم شهریور سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر به سیره زندگی و خدمت صادقانه این دو شهید دولت پرداخت و افزود: همه دولت مردان باید در خدمت صادقانه به مردم، این دو شهید بزرگ را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

امام جمعه موقت میبد، نهم شهریور سالروز ربوده شدن امام موسی صدر، شهادت ایت الله قدوسی و آغاز هفته تعاون را هم گرامی داشت.

وی افزود: تعاون از محورهای زیربنایی توسعه اجتماعی و اقتصادی جامعه است که موجب افزایش بهره وری و ارتقاء سطح درامد جامعه می شود.

بیانیه :

گفتنی است نمازگزاران در بین نماز با قرائت بیانیه ستاد جوانان دواطلب اعزام به سوریه و با سردادن شعارهای ” ای رهبر فرزانه آماده ایم آماده، مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل ” بهانه امریکا در حلمه به سوریه را محکوم کردند.

خطبه عبادی نمازجمعه :

حجت الاسلام محمدآقا اعرافی در خطبه عبادی نمازجمعه این هفته هم در آستانه شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام صادق (ع) به دوران سخت و دشوار آن امام همام پرداخت و افزود: با روی کارآمدن عباسیان و منصور دوانقی مکاتب و مذاهب مختلفی ظهور و بروز پیدا کرد.

امام جمعه موقت میبد افزود: از آنجایی که عباسیان با استفاده از جهل و ناآگاهی مردم و فریب آنها جای خود را در حاکمیت بازکردند احادیث جعلی و غلو در دین در این دوران افزایش یافت و موجب انشعاب در بین شیعه و پیدایش مکاتب مختلف شد.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) در این دوران حاکمیت و خفقان فعالیت سیاسی خود را آغاز کرد و با تربیت و پرورش بیش از ۴ هزار شاگر و تقویت قدرت معنوی در آنها از جمله هشام بن حکم و جابربن خیام که همه شاگردان وی در علوم مختلف ریاضیات، فلسفه و کلام و سایر علوم آن زمان سرآمد بودند به نقاط مختلف حکومت اسلامی گسیل داشت تا در مقابل مکاتب و مذاهب نوظهور ایستادگی کند.

حجت الاسلام اعرافی همچنین افزود: امام صادق (ع) همچنین با مناظره با رهبران مکاتب توانست فرهنگ  اسلام ناب را که روبه فراموشی بود استحکام ببخشد لذا امام صادق احیاگر فرهنگ اسلام ناب است که بعد از ۳۴ سال امامت در ۶۵ سالگی به شهادت رسید.