قدردانی پاپ اعظم واتیکان از آیت الله اعرافی

کاردینال  جین لوئیس تائوران ، رئیس شورای پاپی واتیکان ، در نامه­ ای به رئیس  جامعهالمصطفی العالمیه، مراتب تشکر و قدردانی صمیمانه پاپ فرانسیس از  آیت­ الله اعرافی را ابراز نمود. به گزارش مرکز خبر واطلاع­ رسانی جامعهالمصطفی، متن این نامه به این شرح است: جناب آیت­ الله اعرافی عطف  نامه شما خطاب به پاپ […]

کاردینال  جین لوئیس تائوران ، رئیس شورای پاپی واتیکان ، در نامه­ ای به رئیس  جامعهالمصطفی العالمیه، مراتب تشکر و قدردانی صمیمانه پاپ فرانسیس از  آیت­ الله اعرافی را ابراز نمود.

به گزارش مرکز خبر واطلاع­ رسانی جامعهالمصطفی، متن این نامه به این شرح است:

جناب آیت­ الله اعرافی

عطف  نامه شما خطاب به پاپ مقدس فرانسیس به مناسبت انتخاب ایشان بعنوان پاپ  اعظم ، اشارات شما در نامه ، جناب حضرتشان را تحت تأثیر قرار داد و ابراز  تشکر و قدردانی صمیمانه ایشان به عهده اینجانب گذاشته شد.

همانطور  که مستحضرید ایشان از آغاز دوره ریاست­شان، گفتگوی بین ادیان را با توجه  خاص به گفتگوی بین مسیحیان و مسلمانان، مورد ترغیب قرار داده است.

در  ملاقات با نمایندگان کلیساها و جوامع کلیسایی و از مذاهب مختلف (در تاریخ  ۲۰ مارس ۲۰۱۳)، پاپ فرانسیس بیان کرد: «کلیسای کاتولیک نسبت به اهمیت  افزایش دوستی و احترام بین مردان و زنان آیین های مذهبی مختلف آگاه است.  می­خواهم تاکید کنم بر این مطلب که نشانه این افزایش دوستی و احترام بین  مردان و زنان آیین های مذهبی مختلف را می­توان در کار مهم صورت گرفته توسط  شورای پاپی گفتگوی بین ادیان مشاهده کرد. کلیسا همچنین نسبت به مسئولیتی که  بر عهده داریم در قبال دنیای پیرامونمان و کل جهان که باید به آن عشق  بورزیم و احترام بگذاریم، آگاه است. برای کمک کردن به نیازمندان، فقرا و  آنها که در رنج هستند و برای حمایت از عدالت، گسترش آشتی و برقراری صلح  کارهای زیادی هست که می­توانیم انجام دهیم».

همچنین جناب ایشان سخنان احترام آمیز ویژه­ ای برای نمایندگان مسلمان ابراز کردند:

«من  بر همه دوستان عزیزی که پیرو آیین های مذهبی دیگر هستید، بویژه شما  مسلمانان که خدا را به یگانگی، حی و حاضر بودن و بخشندگی می­پرستید و در  عبادات به او توسل می­جویید ، درود می­فرستم و صمیمانه تشکر می­کنم. بخاطر  حضورتان از شما بسیار سپاسگذارم. در این حضور، نشانه ملموس خواست و اراده  برای افزایش احترام متقابل و همکاری در جهت کارهای خوب مشترک انسانی را  می­بینم».

پیشنهاد  شما بعنوان رئیس دانشگاه بین­ المللی المصطفی برای همکاری علمی مورد  استقبال شورای پاپی گفتگوی بین ادیان می­باشد و می­تواند ارتباط بین  دانشگاه شما و یکی از دانشگاه­ های پاپی در واتیکان را در خصوص بررسی امکان و  نهایتاً شرایط چنین همکاری­ای را تسهیل نماید.

از طرف مقام پاپ اعظم و خودم سپاسگذاری و مراتب احترام و درود صمیمانه خود را ابلاغ می­نمایم.

کاردینال جین لوئی تائوران

گفتنی  است پیش از این، آیت­ الله اعرافی، طی نامه­ ای، ضمن تشکر از مواضع  «کاردینال ژان لوئی توران»، رئیس شورای پاپی واتیکان، آمادگی جامعه المصطفی  برای مشارکت در همکاری­ های همدلانه و علمی بین الادیانی را اعلام نموده  بود.