زکریااخلاقی:‌جای‌شعرتوحیدی‌درکنگره‌ها‌خالی‌است

اولین نشست کنگره شعر توحیدی با حضور مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای دبیرخانه این کنگره برگزار گردید به گزارش پایگاه ادبی فانوس کویر: اولین نشست برگزاری کنگره شعر توحیدی با حضور بهرام عبدالحسینی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، هنردوست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میبد، استاد زکریا […]

اولین نشست کنگره شعر توحیدی با حضور مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای دبیرخانه این کنگره برگزار گردید

به گزارش پایگاه ادبی فانوس کویر: اولین نشست برگزاری کنگره شعر توحیدی با حضور بهرام عبدالحسینی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، هنردوست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میبد، استاد زکریا اخلاقی، احمدرضا قدیریان، عالیه مهرابی و سیدعلی میری در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد استان برگزار شد.

بهرام عبدالحسینی مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان یزد در این نشست ضمن استقبال از این حرکت فرهنگی بر برگزاری این کنگره تاکید کرد و گفت تا پایان این کنگره از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد. وی زمان برگزاری کنگره را نیمه دوم اسفند ماه سال جاری اعلام کرد و خواستار برگزاری کنگره شعر توحیدی به صورت دو سالانه در شهرستان میبد شد.

زکریا اخلاقی دبیر علمی کنگره شعر توحیدی در این نشست با اشاره به اینکه جای شعر توحیدی و حکیمانه در کنگره ها خالیست بر لزوم برگزاری این حرکت فرهنگی تاکید کرد.

این شاعر آئینی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به برنامه‌های جانبی کنگره شعر توحیدی افزود: این گنگره در سطح ملی برگزار و در سه رده سنی زیر هیجده سال، هیجده سال به بالا و بالای پنجاه سال به صورت دوسالانه در شهرستان میبد برگزار خواهد شد.

وی به موضوعات کنگره که شامل اشعاری در حمد و سپاس خداوند، مناجات، راز و نیاز و جلوه های جمال و جلال و … است اشاره کرد که بیشتر در قالب اشعار کلاسیک و آزاد خواهد بود.

پیشکسوت شعر استان درباره نتایج و ثمرات کنگره شعر توحیدی افزود: آثار ارسالی به دبیرخانه کنگره همزمان با برپایی کنگره در قالب کتاب منتشر و تعدادی از اشعار توحیدی در قالب آثار خوشنویسی شده توسط هنرمندان خوشنویش در زمان اجرای کنگره رونمایی خواهد شد.

هنردوست دبیر اجرایی کنگره شعر توحیدی از آماده سازی سایت کنگره خبر داد و افزود : فراخوان گنگره به همراه پوستر کنگره توسط دبیرخانه کنگره شعر توحیدی به زودی منتشر و توسط جراید و سایت ها اطلاع رسانی خواهد شد .

احمد رضا قدیریان، عالیه مهرابی و سید علی میری از شاعران برجسته استان به عنوان اعضای دبیرخانه در این نشست که با هدف برگزاری هر چه بهتر کنگره شعر توحیدی در خصوص چگونگی برگزاری و راهکار‌ها تشکیل شده بود حضور داشتند و دیدگاههای خود را در این باره بیان کردند.

لازم به ذکر است اولین کنگره شعر توحیدی در نیمه دوم اسفند ماه سال جاری در شهرستان میبد برگزار می شود.