لزوم سازماندهی برگزاری مراسمات بزرگداشت شهداء در میبد

ممکن است هرروز که از کوچه یا محله خود عبور می کنید چشمتان به اطلاعیه برگزاری مراسم بزرگداشت شهیدی در فلان مسجد یا منزل خورده باشد. تعداد نسبتا بالای شهدا در شهرستان میبد و نیز علاقمندی مردم میبد به برگزاری مراسمات روضه و یادبود اهل بیت(ع) و همچنین شهدای گرانقدر باعث شده که تعداد این […]

ممکن است هرروز که از کوچه یا محله خود عبور می کنید چشمتان به اطلاعیه برگزاری مراسم بزرگداشت شهیدی در فلان مسجد یا منزل خورده باشد. تعداد نسبتا بالای شهدا در شهرستان میبد و نیز علاقمندی مردم میبد به برگزاری مراسمات روضه و یادبود اهل بیت(ع) و همچنین شهدای گرانقدر باعث شده که تعداد این گونه مراسم ها در سطح شهرمان زیاد باشد.

اما در این باره مسئله ای که قدری نامطلوب به نظر می رسد همزمانی بسیاری از این بزرگداشت ها و پراکتدگی زیاد آنها می باشد که این منجر به خلوتی مراسم ها و تشتت و تفرق جمعیت شرکت کننده در بزرگداشتها می شود و این مسئله باعث پیش آمدن شائبه وهن به شهدا می شود.

در این مسیر بهترین راهکاری که می توان پیشنهاد نمود آن است که خانواده عزیز این شهدا با همکاری و توافق یکدیگر سعی کنند که مراسمات خود را تجمیع نمایند. مثلا مراسم بزرگداشت ۳ یا ۵ شهید با هم و در یک مسجد یا حسینیه برگزار شود. البته در این مسیر بنیاد شهید می تواند کمک شایان توجهی را مبذول دارد و با هماهنگی خانواده های شهدای هم محلی یا خانواده آن دسته از شهدایی که در یک عملیات به شهادت رسانده اند، مراسمات آنان را تجمیع نماید.

برگزاری یادواره شهدای محلات نیز اقدام فوق العاده موثری است که به شرط عدم تبذیر و اسرافکاری های احتمالی گام بسیار بزرگی در این مسیر محسوب می شود.