دیدار و گفتگوی جمعی از اعضای بسیج اساتید میبد با آیت ا… اعرافی +عکس

جمعی از اساتید عضو کانون بسیج اساتید امام خمینی میبد به نمایندگی از سایر اساتید بسیجی این مراکز به همراه رؤسای این ۳ دانشکده با حضرت آیت ا… اعرافی امام جمعه شهرستان و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی دیدار و گفتگو نمودند.

  • عکاس و خبرنگار: احمد صمدی

در آستانه بازگشایی دانشگاهها و هفته دولت، جمعی از اساتید عضو کانون بسیج اساتید امام خمینی میبد (دانشکده فنی و حرفه ایی پسران دانشکده علوم قرآنی و دانشکده فنی و حرفه ایی دختران  میبد) به نمایندگی از سایر اساتید بسیجی این مراکز به همراه رؤسای این ۳ دانشکده با حضرت آیت ا… اعرافی امام جمعه شهرستان و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی دیدار  و گفتگو نمودند.

به گزارش خبرنگار میبد ما، در این دیدار که صبح روز شنبه مورخ ۲/۶/۹۲ در بیت آیت ا… اعرافی برگزار شد، پس از تلات قرآن، آقای دهقانی مسئول بسیج اساتید این مراکز، گزارش مختصری از فعالیت یک سال و نیم این مجموعه ارائه نمود.

در ادامه این جلسه که یک ساعت و نیم به طول انجامید، ۶ نفر از جمع اساتید حاضر، نکاتی را در مورد مسائل و چالش های فرهنگی مراکز آموزش عالی شهرستان و برخی از راهکار ها را ارائه نمودند که اهم آنها بشرح ذیل می باشد:

۱-    لزوم برگزاری کارگاهها و سمینارهای آموزشی در زمینه های مسائل اعتقادی،مهارت های زندگی، فرهنگی و سیاسی   در مراکز با حضور سخنرانان قوی در جهت پاسخگویی به پرسش های دانشجویان

۲-    لزوم توجه به تنوع مذهبی-فرهنگی دانشجویان

۳-    نقد عرفانهای کاذب در دانشگاهها با توجه به رسوخ برخی از این عرفان ها در بین دانشجویان

۴-    ایجاد ارتباط نزدیک و صمیمی بین روحانیت و دانشجویان به منظور ارائه مشاوره دینی و پرکردن خلأ های فکری و دینی

۵-    ایجاد تحول اعتقادی، فکری، فرهنگی و سیاسی در جهت مثبت در دانشجویان

۶-    برگزاری برنامه های فوق برنامه از جمله مسابقات گوناگون ورزشی، دینی و تفریحی در جهت بالا بردن روحیه و امید در دانشجویان و پرکردن اوقات فراغت آنها و جلوگیری از گرایش آنها به سمت فساد

۷-    ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی

۸-    توجه به وجه مهم تربیت در کنار تعلیم توسط اساتید

۹-    حضور مسئولان در بین دانشجویان و برقراری ارتباط نزدیک با آنها و گوش دادن به سخنان و مشکلات آنها و پاسخگویی به آنها

۱۰- لزوم حضور یک نماینده از طرف بسیج اساتید در شورای فرهنگ عمومی شهرستان

در بخش پایانی جلسه حضرت آیت ا…. اعرافی ضمن اشاره به فرصت مناسبی که توسط مراکز آموزش عالی در اختیار شهرستان قرار گرفته است، بر جلوگیری از تبدیل این فرصت به چالش اعم از مدیریتی و فرهنگی و آسیب های آن اشاره و بر توانایی بالای شهرستان میبد در الگو و سرآمد شدن در زمینه تولید فکر و اندیشه و پژوهش همراه با نگاه ارزشی و تربیتی تاکید کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر تشکیل یک تیم پژوهشی در بسیج اساتید برای ارزیابی و تحلیل وضع موجود مراکز در زمینه های مختلف و تصویر آینده و  ارائه چشم انداز  با همکاری شورای آموزش عالی تاکید کرده و حمایت خود را از این طرح اعلام نمودند.

در پایان، امام جمعه شهرستان ضمن عذرخواهی از اساتید با توجه به ضیق وقت تاکید کردند که در آینده ای نزدیک جلسه دیگری برگزار شود تا به مسائل مطرح شده، کاملا پرداخته شده و موارد لازم  مصوب شود.